Czy ochrona logo rozciąga się na nazwę firmy?

Czy ochrona logo rozciąga się na nazwę firmy?

Właściciele firm chcą chronić swój znak towarowy, zastrzec nazwę firmy, logo, elementy graficzne.

Ochrona może być udzielona przez Urząd Patentowy na logo firmy, może także chronić nazwę w nim zawartą. Jednak należy zwrócić uwagę, iż sformułowania potoczne, które chcielibyśmy opatentować, nie będą chronione ze względu na wykorzystywanie ich w mowie potocznej. Podobnie nie będą chronione nazwy firmy, które wykorzystują sformułowania, które opisują dany produkt czy też jego właściwości. Można zastrzegać nazwy oryginalne, które nie będą kojarzyły się z danym produktem.

Czy ochrona logo rozciąga się na nazwę firmy?

Ochrona logo i nazwy produktu

Ochronie patentowej nie podlegają nazwy rodzajowe, takie jak przykładowo określenie grupy towarów, mogą być do przykładowo alkohole, słodycze jak również wiele innych nazw. Nie można zastrzegać nazw, które na stałe weszły do języka potocznego, można spróbować przygotować logo, które będzie unikalne, będzie zawierało nazwę potoczną towaru, jednak wówczas również musimy liczyć się z odmową rejestracji przez Urząd Patentowy. Niekiedy dobrym pomysłem na ochronę nazwy firmy może być rebranding, rezygnacja z nazwy potocznej na rzecz bardziej wyszukanej, fantazyjnej nazwy firmy, którą teraz będziemy mogli chronić. W przypadku, jeżeli jesteśmy niepewni, możemy skonsultować się z rzecznikiem patentowym, może on udzielić nam cennych wskazówek co do możliwości ochrony znaków graficznych, nazw. W niektórych przypadkach możemy zmodyfikować oznaczenie, logo, znak graficzny, aby uzyskać ochronę.

Ochrona patentowa jest istotna ze względu na możliwość podszywania się konkurencji pod naszą nazwę czy też logo. Mogą być to przykładowo firmy oferujące artykuły spożywcze produkowane dla supermarketów, kiedy opakowanie przykładowo masła będzie łudząco podobne do opakowania oferowanego przez znanego producenta. W niektórych przypadkach może dojść do sporu o prawa do danej marki, znaku graficznego. W przypadku jeżeli nie zarejestrujemy ochrony naszej nazwy lub logo, może ona działać tylko na danym obszarze, przykładowo miasta, jednak po rejestracji ochrona będzie skuteczna na terenie całego kraju.

Więcej informacji na temat ochrony naszych znaków graficznych, nazwy firmy, nazw produktów możemy znaleźć na stronie https://www.portalzp.pl/nowosci/czy-ochrona-logo-rozciaga-sie-na-nazwe-firmy-25697.html. Dobrym pomysłem będzie ochrona zaraz po rejestracji firmy czy też wypuszczeniu na rynek nowego produktu.

Author Image
Redakcja