Standy reklamowe, nazywane też stojakami reklamowymi, należą do grupy najpopularniejszych materiałów POS (point-of-sale). Stosuje się je przede wszystkim tam, gdzie marka może wyeksponować swoją ofertę w bezpośrednim kontakcie z klientem. Standy reklamowe POS to bardzo skuteczne nośniki, które mogą realnie zwiększyć sprzedaż, jak również podnieść świadomość istnienia marki w grupie docelowej. Jakie są najważniejsze zalety tych nośników? Tego już dowiesz się z naszego artykułu. Przekonaj się, dlaczego warto zainwestować w standy reklamowe POS.
Zawsze przyciągają uwagę konsumentów
Najważniejszą zaletą standów reklamowych POS jest to, że prezentują się bardzo atrakcyjnie, stąd nigdy nie pozostają niezauważone przez przedstawicieli grupy docelowej promowanej marki. Oczywiście dużo zależy tutaj od projektu i jakości wykonania stojaka, natomiast jeśli zadbamy o kreatywność w tym względzie, to taki stand z pewnością będzie się rzucać w oczy – na przykład w sklepie wielkopowierzchniowym czy podczas imprezy branżowej.
Pozwalają wyróżnić wysokomarżowe produkty
Podstawową funkcją standów reklamowych POS jest prezentowanie tych produktów, na których sprzedaży szczególnie nam zależy. Dotyczy to głównie produktów wysokomarżowych. Ten schemat wykorzystuje się chociażby w sklepach spożywczych, gdzie standy zawsze umieszcza się tuż przy ladzie czy przy kasie.
Dzięki temu można skłonić klienta czekającego na obsługę, aby zainteresował się produktami, których wcześniej nie planował kupić. W ten sposób wpływamy na jego decyzje zakupowe i w efekcie zwiększamy obroty sklepu.
Standy reklamowe POS mogą zwiększyć przychody punktu stacjonarnego
Za przykład niech posłuży nam salon fryzjerski. Teoretycznie taki biznes nie ma wielkiego pola do popisu w zakresie pozyskania dodatkowego źródła przychodów. Jednak w sytuacji, gdy właściciel zdecyduje się umieścić w salonie stand reklamowy POS z np. kosmetykami do pielęgnacji włosów, akcesoriami do stylizacji czy chociażby ulotkami rabatowymi, to obroty powinny zdecydowanie wzrosnąć. W ten prosty sposób można nakłonić klientów czekających na swoją kolej do wydania dodatkowych pieniędzy.
Atrakcyjna prezentacja kluczowych produktów marki
Standy reklamowe POS zdecydowanie najlepiej sprawdzają się do promowania tych produktów, które wymagają wyróżnienia w celu zwiększenia przychodów z ich sprzedaży. Ma to zastosowanie na przykład w sklepach wielkopowierzchniowych, gdzie z uwagi na ogromny wybór produktów trudno jest przykuć uwagę kupujących i skłonić ich do sięgnięcia właśnie po nasz np. sok, dżem czy inny produkt detaliczny.
Jeśli marka zainwestuje w ekspozycję produktów przy wykorzystaniu standów reklamowych POS, to zawsze odniesie z tego tytułu wymierne korzyści finansowe. Standy mogą się jednak przydać także w sklepie własnym marki – wówczas umieszczamy na nich produkty, które z różnych powodów powinny być promowane i rekomendowane klientom.
Stand sam w sobie jest reklamą marki
Warto o tym pamiętać na etapie zamawiania standów reklamowych. Dobrą praktyką jest zainwestowanie w takie stojaki, które już samym wyglądem budzą pozytywne reakcje klientów. Wówczas mniejsze znaczenie ma to, co oferujemy na standach – kluczową korzyścią jest zwiększenie widoczności marki oraz wyeksponowanie jej elementów wizerunkowych, jak również ułatwienie klientowi jej zapamiętania.
Rada
Jeśli marka ma swojego brand hero, to świetnym pomysłem może być wykorzystanie tej postaci do zaprojektowania indywidualnego standu reklamowego.
Mobilność
Stojaki reklamowe POS są konstrukcjami wykonanymi z lekkich, najczęściej biodegradowalnych materiałów. Dzięki temu nie ma żadnego problemu z ich przenoszeniem czy nawet transportowaniem na znaczne odległości. Będzie to ważny atut w sytuacji, gdy przedsiębiorca planuje zainwestować w uniwersalny nośnik reklamowy na różne okazje.
Przykładowo: na co dzień można wykorzystywać taki stand w siedzibie firmy do udostępniania klientom próbek czy materiałów reklamowych (chociażby ulotek). Gdy jednak właściciel zdecyduje się wziąć udział w targach branżowych, to ten sam stojak reklamowy będzie jednym z kluczowych elementów stoiska, przyciągającym do niego zwiedzających i tym samym zwiększającym szansę pozyskania nowych klientów.
Jak widzisz standy reklamowe POS mają wiele istotnych zalet z punktu widzenia skuteczności kampanii marketingowej. Co ważne, nie są to nośniki zarezerwowane tylko dla największych marek, które mogą sobie pozwolić na ekspozycję np. w hipermarketach czy galeriach handlowych. Standy możesz wykorzystać również wewnątrz swojej firmy czy przy okazji różnych akcji specjalnych o ograniczonym zasięgu.
Standy reklamowe POS zamówisz bezpośrednio od ich producenta – Grupy Luxpol. Z aktualną ofertą stojaków wspierających sprzedaż, w tym popularnych standów z hakami, możesz się zapoznać na stronie internetowej https://grupaluxpol.pl/standy-reklamowe-pos/.