Każdy silnik jest zaprojektowany tak, aby wytwarzał określoną moc i moment obrotowy w oparciu o stosunek paliwa, powietrza i temperatury spalania.
Zmiana któregokolwiek z tych parametrów powoduje zmianę mocy silnika. Więcej mocy oznacza więcej spalonego paliwa i powietrza. Aby stworzyć do tego warunki konieczne jest zwiększenie objętości cylindrów, a tym samym zwiększenie masy i kosztów produkcji, przy wzroście zużycia paliwa i nieprzestrzeganiu restrykcyjnych norm środowiskowych. Za pomocą turbosprężarek spręża się powietrze docierające do silnika, a tym samym generuje większą moc na jednostkę objętości.
W cylindrze silnika pali się mieszanka paliwa i powietrza. Spaliny wychodzące przez kolektor wydechowy swoją energią kinetyczną napędzają koło turbiny turbosprężarki. Jest połączony wspólnym wałem z kołem sprężarki. Obrót koła sprężarki zasysa powietrze i ściska je w kierunku silnika. Po otwarciu zaworu dolotowego sprężone powietrze dostaje się do cylindra i zapewnia doładowanie ciśnienia w pierwszym suwie. Stwarza to warunki do dalszego spalania paliwa w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem.
Turbosprężarka oferuje w takich sytuacjach proste rozwiązanie, jednak nie są to komponenty niezawodne i z czasem mogą ulec awarii.
Wtedy możemy albo zakupić nową turbosprężarkę, co wiąże się z bardzo dużym kosztem, albo poddać ją procesowi regeneracji w renomowanym warsztacie, co pozwoli oszczędzić sporo pieniędzy. Proces regeneracji turbosprężarki składa się z kilku kroków. Po otrzymaniu turbosprężarki do naprawy jest ona rozmontowywana i dokładnie odtłuszczana oraz oczyszczana ze spalonego oleju, sadzy i korozji. W procesie tym stosowane są kabiny do piaskowania wtryskiwaczy różnymi mediami w zależności od rodzaju materiału, jak stal czy aluminium. Po oględzinach uszkodzone części wymienia się na nowe, a przed montażem dokonuje się dokładnych pomiarów zgodnie z tolerancjami fabrycznymi, a regeneracja turbo Warszawa sprawia, że turbosprężarka działa jak nowa. Wyważenie jest najważniejszym krokiem w procesie naprawy turbosprężarki. Powód jest prosty i wiąże się z liczbą obrotów, które są osiągane przez turbosprężarkę. Przy prędkości około 250 000 obrotów na minutę nawet najmniejsze niewyważenie może spowodować całkowitą awarię podzespołu turbiny.