Współczesna branża e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie. Aby utrzymać się na rynku, firmy muszą inwestować w odpowiednie narzędzia i strategie marketingowe. Jednym z kluczowych elementów branży jest SEO – optymalizacja wyszukiwarki. Odpowiedni specjalista SEO może pomóc w zapewnieniu Twojej stronie znaleźć się na górze wyników wyszukiwania. Ma to wpływ na napływ nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Jak jednak znaleźć specjalistę SEO, który będzie odpowiedni dla Twojej firmy? Poniżej przedstawiamy kilka porad.
Określ swoje wymagania
Zanim zaczniesz poszukiwania specjalisty SEO, ważne jest, abyś miał jasno określone swoje wymagania. Czego oczekujesz od kandydata? Jakie umiejętności powinien posiadać? Jakie doświadczenie powinien mieć? Określenie tych kryteriów pomoże Ci znaleźć odpowiedniego kandydata.
Zwróć uwagę na portfolio
Sprawdzając potencjalnego specjalistę SEO, możesz ocenić, jakie wyniki osiągnął dla innych firm. Zwróć uwagę na to, czy ma doświadczenie w branży. Ważne jest też dopasowanie strategii SEO do specyfiki Twojej firmy.
Zadaj właściwe pytania
Podczas rozmowy z kandydatami na specjalistę SEO zadawaj właściwe pytania. Zapytaj o ich doświadczenie w pracy dla firm e-commerce. Spytaj też jakie narzędzia wykorzystują oraz jakie wyniki osiągnęli dla poprzednich klientów. Istotne jest również podejście do pracy z klientami i jakie strategie stosują, aby osiągnąć zamierzone cele.
Przeprowadź testy
Jak lepiej ocenić kompetencje kandydata? Przeprowadź testy praktyczne. Poproś o wykonanie analizy SEO Twojej strony internetowej lub o przygotowanie listy sugestii w zakresie SEO.
Sprawdź wiedzę techniczną
Warto również przyjrzeć się doświadczeniu kandydata w konkretnych narzędziach SEO. Popularne narzędzia to: Google Analytics, Ahrefs czy SEMrush. W tej branży kluczowe jest także zrozumienie i umiejętność pracy z platformami e-commerce. Przykładowo może to być Magento, Shopify czy WooCommerce.
Trudna rekrutacja? Skorzystaj z pomocy agencji rekrutacyjnej
Agencje rekrutacyjne pomagają w wyborze pracowników w wielu branżach. W e-commerce dobrze sprawdzają się agencje butikowe. Są to małe firmy, skupiające swoją działalność wokół jednej branży. Za przykład może posłużyć agencja Veritas Recruitment. Jest to firma oferująca kompleksową pomoc w rekrutacjach e-commerce i digital. Wbrew pozorom usługi agencji rekrutacyjnej to najczęściej oszczędności nie tylko budżetowe, ale i czasowe.
Veritas Recruitment nadzoruje każdy etap zatrudniania pracownika. Klient raz w tygodniu otrzymuje raport z analizą kandydatów. Pracownicy agencji to specjaliści wywodzący się z branży e-commerce. Szukasz skutecznego specjalisty SEO? Sprawdź ofertę agencji Veritas Recruitment: https://veritas-recruitment.pl/