Zmiany rynkowe – jak zmieni się branża handlowa?

Zmiany rynkowe – jak zmieni się branża handlowa?

Zmiany w branży handlowej są coraz bardziej widoczne. Nie chodzi bynajmniej tylko o to, iż mamy do czynienia z możliwościami zakupu coraz większej ilości różnych dóbr.

Tutaj bardziej należy wskazywać na zmiany zachodzące w kanałach dystrybucyjnych. Jak można wywnioskować z aktualnych danych, z aktualnych trendów obowiązujących na rynku, aż 9 % dóbr jest obecnie kupowana przez konsumentów w całkiem nowych kanałach dystrybucyjnych. Jeśli chcielibyśmy dokładnie określić owe nowe kanały dystrybucyjne, to w głównej mierze należałoby wskazać na serwisy społecznościowe, konsole do gier jak również mowa jest o komunikatorach oraz asystentach głosowych.

Nie da się nie zauważyć tego, że wielu klientów zmienia swoje przyzwyczajenia zakupowe, przekonuje się do nowych możliwości i tym samym tradycyjna sprzedaż traci pewien procent rynku. Na chwilę obecną oczywiście trudno mówić o tym, aby tradycyjne kanały sprzedaży były w jakimś większym stopniu zagrożone.

Niemniej jednak są pewne tendencje wskazujące na to, iż handel kieruje się w nieco inne rejony. Nowe trendy zakupowe w bardzo dużym stopniu nasilane są oraz preferowane przez młode pokolenie. Można powiedzieć, iż to nowe pokolenie jest bardziej odważne, iż nie boi się nowości, nie obawia się sięgać po nieznane dotychczas rozwiązania. Należy podkreślić to, że to właśnie owo młode pokolenie jest nową oraz dosyć mocną siłą nabywczą.

Trendy w światowym handlu zmieniają się, a nowe kanały dystrybucyjne są pewnym czynnikiem otwierającym całkiem nowe możliwości przed kupującymi. Oczywiście trzeba także spojrzeć na rynek z nieco innej strony, trzeba na niego spojrzeć jako na miejsce, w którym wciąż będą dokonywać się zmiany w preferencjach, będą dokonywać się bardzo dynamiczne zmiany w zakresie kanałów dystrybucyjnych. Mamy do czynienia z silną pozycją sklepów internetowych. Niemniej jednak preferencje kupujących sprawiają, że wciąż silną pozycję mają także sklepy stacjonarne, w których można dany towar sprawdzić, dotknąć, przymierzyć. To cecha, która wciąż stanowi podporę funkcjonowania owych sklepów stacjonarnych.

Author Image
Redakcja